sobota, 22 grudnia 2012

Szach Mat czyli czarno-biała kuchnia

Zapewne zdecydowana większość z Was krząta się po kuchni przygotowując świąteczne smakołyki. Dlatego dzisiaj będzie temat właśnie kuchni:) Chciałam Wam przedstawić szachownicę w kuchni.
Czarno-biała kuchnia czyli klasyczna nowoczesność w ładnym opakowaniu. Charakterystycznym elementem takich pomieszczeń jest właśnie szachownica na podłodze. Jasne i ciemne kafle poukładane na przemian tworzą wzór, któremu niektórym trudno jest się oprzeć:) Najczęściej towarzyszą jej białe szafki kuchenne i równie jasne płytki na blatem. Sam blat dobierany jest według upodobań właścicieli, może być jasny, ciemny lub drewniany.

Źródło: kcinteriors

Według mnie blat w kolorze drewna przełamuje czarno-białą monotonię i tym samym daje najciekawszy efekt.


 
Poniżej natomiast można zobaczyć czarny blat połączony w jasnymi szafkami. Zwróciliście uwagę na podłogę? Ciekawy wzór, prawda? Chociaż ten jest już trochę bardziej nowoczesny.

Źródło: designfazkra

A tutaj kolejne połączenie szachownicy z drewnem. Według mnie wygląda to cudnie.
Tym razem jednak blat zostawiono ciemny, ale zamocowano masywny legar, który nawiązuje do tradycyjnego wystroju wnętrz.

Źródło: ElleDecor.com

Tutaj z kolei całość utrzymana jest w bardzo jasnych odcieniach. Dominuje więc podłoga. Elementem przełamującym biel jest ustawiony na środku pomieszczenia drewniany stół z krzesłami.

Źródło: remodelista

Kolejne zdjęcie przedstawia raczej stonowaną kuchnię z szachownicą na podłodze (a jak!). Tym razem jednak elementem przykuwającym uwagę, poza podłogą oczywiście, jest czarny piekarni i okap w takim samym kolorze.

Źródło: remodelista

Poniżej kolejne ujęcie "nowoczesnej szachownicy" :) W tle widać ściany pomalowane na kolor miętowy. Jak Wam się podoba takie połączenie?


Na koniec jeszcze jedna propozycja. Tym razem płytki ułożono w taki sposób, aby tworzyły skośne pasy. Szafki i blat pozostawiono jasne. Jedynie okap nawiązuje do ciemnych elementów podłogi.



Co łączy wszystkie te wnętrza? Jest kilka takich rzeczy.
Przede wszystkim podłoga w czarno białe płytki, ułożone w karo, ale niekoniecznie:) Do tego obowiązkowo białe szafki. Sprzęt AGD może być jasny, ale nie musi. Z powodzeniem można zastosować np. ciemny okap i piekarnik. Mnie osobiście najbardziej podoba się takie zestawienie wzbogacone o jakiś drewniany element, legar lub blat kuchenny.

Postanowiłam przygotować dla Was zestawienie niezbędników czarno-białej kuchni. O to one:



Nie mogłam sobie odmówić ulokowania czerwonego elementu, który bardzo fajnie kontrastuje z całością:)

Zdecydowana większość z takich oryginalnych przedmiotów jest raczej droga. Co ciekawe jednak niektóre z nich można wyszukać po okazyjnych cenach.
Biały emaliowany durszlak dostępny jest w Home&You za 49zł. Ja kupiłam swój na jednej z przecen w Auchan za ok.20zł.

Emaliowany chlebak w VitageCompany.pl kosztuje 228zł. Podobny kupiłam w Leclerc za ok.80zł. Dostępne były kremowe i czarne.
Co sądzicie o czarno-białej kuchni? Podoba Wam się?

3 komentarze:

Hanna Kotewicz pisze...

Mam słabość do biało czarnej szachownicy na podłodze :)

Agnieszka admin pisze...

Ja też. Niestety położyłam inne i teraz najchętniej przeprowadziłabym remont... :)
Pozdrawiam

NEST - dekoracje do domu pisze...

Lubię takie czarno białe kontrasty i do tego połączone z drewnem - zdjęcie z drewnianą belką - cudo!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...